Leddisplay experts

Published Dec 26, 20
5 min read

≥ Led Open Bord - Led Reclame Borden - Bar Bordje ...

Dat komt omdat een digitaal billboard buiten staat opgesteld. Het verbruik van een digitale televisie wordt mee bepaald door de helderheid van het scherm, die dan weer afhankelijk is van de helderheid van de omgeving. Een digitale televisie die in een totaal verduisterde kamer wordt gebruikt, zal slechts ongeveer de helft van zijn maximale vermogen gebruiken (zie bijvoorbeeld deze testresultaten van CNET).

De helderheid (luminantie) van een elektronisch reclamepaneel overdag is 50 tot 100 keer hoger dan de luminantie van een statisch reclamebord met verlichting 's nachts. Het grote aantal LED-lampjes, gecombineerd met de hoge lichtsterkte, zorgt er ook voor dat het scherm veel hitte produceert en dus een koelsysteem nodig heeft.

Reclamevergunning – Pagina 3 – Blogsite Van Www.sign ...

Samen met de langere gebruiksduur (24 uur per dag) leidt dit alles ertoe dat een digitaal billboard evenveel energie verbruikt als 180 tot 975 breedbeeldtelevisies (gerekend aan een effectief vermogen van 150 watt x 6 uur per dag), ook al is het scherm "slechts" 50 tot 100 keer groter. -------------------------------------------------------------------------------------------------------- Een digitaal reclamebord moet concurreren met het daglicht, zodat er een zeer hoge helderheid vereist is -------------------------------------------------------------------------------------------------------- Daarbij komt dat digitale billboards vooral overdag en vooral 's zomers veel energie nodig hebben, als de zon zowel een hoge helderheid en koeling van het scherm vereist.

Statische billboards verbruiken alleen 's nachts energie. Langs de andere kant bespaart een digitaal reclamebord ook energie, omdat er niet langer regelmatig papieren affiches moeten worden vervangen en geproduceerd. Maar daar staat tegenover dat ook de fabricage van het elektronische scherm erg veel energie kost, terwijl de levensduur ervan beperkt is tot maximum 11 jaar.

Led Lichtreclame Voor Reclameborden - New Neon

000 uur), maar die limiet wordt relatief snel bereikt als de lampjes 24 uur per dag branden. Ondanks het hoge energieverbruik schieten de digitale billboards als paddestoelen uit de grond. In de Verenigde Staten staan er al meer dan 1. 800 opgesteld, tegenover 500 exemplaren in 2006. Ook in België en vooral in Nederland zijn ze aan een opmars begonnen, maar precieze cijfers ontbreken.

Central Station NL, naar eigen zeggen de marktleider in Nederland, baat momenteel meer dan 13 (leddisplayexpert.nl ). 000 van deze schermen uit. Volgens het bedrijf zijn digitale reclameborden (groot en klein, verzameld onder de parapluterm "Digital Out of Home" of DOOH) intussen goed voor 4 procent van de Nederlandse markt voor buitenreclame.

Geschiedenis Van Buiten- Of Outdoorreclame - Maxled

Reclame LED DISPLAY of LED SCHERM kopen? Leddisplayexpert B.Vleddisplayexpert.nlGroot LED SCHERM voor buiten - Prijzen LED scherm kopen? Gevel reclame LED wall en LEDscherm voor binnen en buiten - LEDreclamebords.nl Indoor en Outdoor LED lichtreclame ( LED schermen / Lichtkranten )ledreclamebords.nl


Het enthousiasme dat de reclamejongens tonen voor elektronische billboards is begrijpelijk - Leddisplayexpert B.V. . Ten eerste is er het voordeel voor de adverteerders. Buitenreclame valt redelijk makkelijk te negeren, zeker als je geregeld voorbij hetzelfde reclamebord wandelt of rijdt. Advertenties op televisie hebben meer impact, maar die kunnen door de consument worden weggezapt.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------- Een advertentie op een digitaal billboard kan je niet wegzappen -------------------------------------------------------------------------------------------------------- Een digitaal reclamebord dat in de openbare ruimte staat opgesteld, is andere koek. Het heeft een gelijkaardige impact als een tv-commercial, maar de consument heeft er geen enkele controle over. Een slogan van de Outdoor Advertising Association of America, de belangenorganisatie van de industrie in de VS, windt er geen doekjes om: "You can't zap it.

P20 Led Scherm - Lichtreclamesite.nl

De CEO van Clear Channel Outdoor, wereldwijd leider in buitenreclame, schreef in een persbericht in 2006: "New digital technologies provide us with the capability to execute both general market and targeted advertising campaigns that consumers can't mute, fast forward or erase". Illustratie: Barco DB-x20 Digital Billboard. Digitale billboards kunnen zowel bewegende beelden als afwisselende statische advertenties laten zien - of een combinatie van beide.

Het valt daarom veel beter op en trekt ook vanop grotere afstand de aandacht. Digitale reclame biedt ook de mogelijkheid om reclameboodschappen snel aan te passen aan de (lokale) omstandigheden. Een simpel voorbeeld: bij regenweer kan een advertentie over regenbanden worden getoond. Tijdens een file wordt een digitaal billboard langs de snelweg een gedroomd prime-time instrument: je hebt de aandacht van iedereen, niemand kan weg en niemand beschikt over een afstandsbediening.

Grootste Tv–scherm Van Europa Op Rembrandtplein - Adformatie

De investeringskosten voor een groot digitaal billboard zijn hoog (ongeveer 250. 000 tot 500. 000 dollar), maar ook de opbrengsten liggen veel hoger in vergelijking met die van een statisch reclamepaneel - het vraagt doorgaans minder dan twee jaar om de investering terug te verdienen. Omwille van de grotere commerciële impact kost het evenveel om te adverteren op een digitaal billboard dan op een statisch reclamebord, terwijl de advertentieruimte aan meer adverteerders tegelijk verhuurd kan worden.

Daarbij komt dat ook de onderhoudskosten lager zijn. De advertenties kunnen vanop afstand via een computer worden gewisseld, terwijl er in het geval van een statisch reclamepaneel personeel moet worden gestuurd en nieuwe posters moeten worden afgedrukt. Energie is veel goedkoper dan arbeid, wat betekent dat het hoge energieverbruik vanuit financieel oogpunt geen probleem vormt.

Lichtreclame In Arnhem 'The Art Of Signing' 3tac

357 dollar aan elektriciteit per jaar, wat overeenkomt met de advertentieopbrengsten van hooguit twee tot drie maanden. Tot slot dalen de investeringskosten voor een digitaal reclamepaneel gestaag. In de Verenigde Staten stoot de opmars van het digitale billboard ook op tegenstand. De non-profit organisatie Scenic America, die zich in het verleden vooral kantte tegen de visuele vervuiling van gsm-torens en hoogspanningsmasten, informeert lokale overheden over de nadelige invloed van de technologie.

Veel digitale billboards in de VS worden langs de autosnelweg geplaatst, en alle studies (behalve die gesponsord door de reclame-industrie zelf) wijzen op een verhoogde kans op ongevallen. -------------------------------------------------------------------------------------------------------- De rotatiesnelheid van de advertenties wordt aangepast op basis van verkeersinformatie, zodat automobilisten het maximum aantal advertenties te zien krijgen -------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ook in Nederland staan er al digitale billboards langs de autosnelweg - het grootste meet meer dan 100 vierkante meter.

Reclame In Het Straatbeeld - Repository

In vier Amerikaanse staten (Alaska, Hawaii, Maine en Vermont) zijn grote digitale reclameborden intussen volledig buiten de wet gesteld, en dat geldt ook in een paar dozijn aantal steden en gemeenten. Dat is niet naar de zin van de industrie, die een aantal succesvolle tactieken heeft bedacht om verdere verbodsbepalingen tegen te gaan.

More from Online, Bedrijven

Navigation

Home

Latest Posts

Leddisplay experts

Published Dec 26, 20
5 min read